Attēls

Lai iepazīstinātu ar UNESCO Globālo ziņojumu par skolotājiem, Latvijā no 22. līdz 24. septembrim viesosies UNESCO Izglītības sektora Skolotāju nodaļas un Starptautiskās darba grupas par skolotājiem “Izglītībai 2030” vadītājs Karloss Vargass (Carlos Vargas).

Otrdien, 23. septembrī, Karloss Vargas prezentēs UNESCO Globālo ziņojumu par skolotājiem Saeimas izglītības kultūras un zinātnes komisijā. Dienas gaitā izglītības eksperts tiksies ar Latvijas Universitātes Studiju inovācijas nodaļas pārstāvjiem, Izglītības un zinātnes ministrijas un Izglītības kvalitātes valsts dienesta ekspertiem. Savukārt trešdien – 24. septembrī – Karloss Vargas piedalīsies konsultatīvās padomes “Izglītība visiem” sanāksmē.

UNESCO Globālais ziņojums ir instruments, lai mobilizētu starptautiskus un katras valsts centienus apmācīt, pieņemt darbā un atbalstīt skolotājus, paaugstināt skolotāja profesijas prestižu un nodrošināt kvalitatīvu izglītību visiem. Ziņojumā lēsts, ka līdz 2030. gadam trūks 44 miljoni skolotāju, lai sasniegtu Ilgtspējīgas attīstības izglītības mērķus. Ar šo izaicinājumu saskaras gan valstis ar zemiem, gan augstiem ienākumiem. Balstoties uz jaunākajiem datiem, ziņojumā tiek aicināts veidot starptautisku sadarbību un veikt lielākus ieguldījumus izglītībā, piedāvājot ceļvedi skolotāju iespēju paplašināšanai un politikas risinājumiem, lai nodrošinātu, ka katru skolēnu māca kvalificēts, motivēts un labi atbalstīts skolotājs.

Karloss Vargass ir izglītības sociologs, kas specializējas globālās izglītības politikas jomā. Viņa pētījumi un publikācijas koncentrējas uz izglītības, cilvēktiesību un labklājības attiecībām, publiskās politikas virzieniem un diskursiem un to ietekmi uz sabiedrību. Karloss Vargass ir strādājis universitātēs, pilsoniskās sabiedrības un starptautiskās organizācijās un vietējās pašvaldībās dažādās pasaules valstīs, īstenojot mūžizglītības politiku un analizējot tās mijiedarbību ar vienlīdzības, iekļaušanas un sociālā taisnīguma nodrošināšanu. Kopš 2015. gada viņš strādā UNESCO, kur koordinē pētījumus par izglītības sociālo nozīmi piecos kontinentos un vadījis organizācijas darbu skolotāju, iekļaušanas un mūžizglītības jomā Dienvidamerikā un Karību jūras reģionā. Pašlaik viņš vada Skolotāju nodaļu UNESCO galvenajā mītnē un Starptautiskās darba grupas par skolotājiem “Izglītībai 2030” sekretariātu.