EN | RU
AAA

UNESCO
Latvijas Nacionālā komisija
Reģ. Nr. 90000089305
Pils laukums 4 – 206,
Rīga, LV 1050
Tālrunis: +371 67 325 109
Fakss: +371 67 222 762
E-pasts: office@unesco.lv
latvijas dargumi
31.08.20.

Sarunu festivālā "Lampa" diskutēs par medijpratības kompetencēm

Piektdien, 4. septembrī plkst. 10.00 aicinām sekot līdzi vienai no sarunu festivāla Lampa programmā iekļautajām tiešraides diskusijām KĀ UN KĀPĒC DEMISTIFICĒT MEDIJPRATĪBU?, kuru organizē Ziemeļvalstu Ministru padomes birojs Latvijā sadarbībā ar UNESCO Latvijas Nacionālo komisiju. Tiešraidi varēs vērot festivāla Lampa mājas lapā www.festivalslampa.lv un Ziemeļvalstu Ministru padomes biroja FB lapā.

Par to, kā medijpratība ved uz labāku dzīvi, palīdzot nodrošināt mūsu labsajūtu un drošumspēju tehnoloģiju progresa determinētā dzīves telpā, par to, kā mūsu kaimiņi Ziemeļvalstīs iet šo ceļu un par to, ko mēs no tā varam mācīties un ko var mācīties no mums un par to, kā pārņemt pieredzi, domāt un strādāt kopā diskutēs Arminas Varanauskas, Knowledge Economy Forum izpilddirektors, Arvils Ašeradens, 13.Saeimas deputāts, partijas “Vienotība” valdes priekšsēdētājs un Saara Salomaa, Somijas Nacionālā Audiovizuālā institūta (KAVI) direktora vietniece un Mediju izglītības un audiovizuālo mediju nodaļas vadītāja. Diskusiju vadīs Guna Spurava, UNESCO Medijpratības un informācijpratības katedras vadītāja Latvijas Universitātē un Tamperes Universitātes pētniece mediju izglītības jomā.

Dzīvojot tehnoloģiju determinētā vidē, nepieciešams domāt par to, kā veicināt mūsu labsajūtu un drošumspēju. Ikvienam no mums ir nepieciešama medijpratība - zināšanas un prasmes, kas palīdzētu izprast to, kā darbojās digitālie mediji un dažādas digitālās platformas un to, kas šajās platformās notiek ar mūsu datiem. Mums ir jāprot orientēties plašajā informācijas plūsmā, jāspēj izvēlēties savām interesēm un vajadzībām atbilstošāko mediju saturu, kritiski izvērtēt mediju ziņojumus digitālajā vidē, atpazīt gan ideoloģisku propagandu un politisku ietekmēšanu, gan komerciāla rakstura (reklāmas un sponsorētus) vēstījumus.

Mūsu ierosinājums ir runāt par šiem jautājumiem kopā dažādiem ar medijpratību saistītiem “spēlētājiem”: starptautiskiem medijpratības ekspertiem, auditorijas pārstāvjiem, politikas veidotājiem, mediju un tehnoloģiju industrijas dalībniekiem, žurnālistiem, jauniešiem, formālās un neformālās izglītības sistēmas pārstāvjiem.

Informāciju sagatavoja:
Inga Puriņa, Ziemeļvalstu Ministru padomes biroja Latvijā informācijas padomniece